درمان ریزش مو با روش های ساده
نوشته شده توسط : salamati

 

 

داشتن موهای سالم و پرپشت آرزوی همه افرادی است که دچار ریزش مو شده اند. در زمان‌های قدیم با تحقیقات محدودی که در زمینه موها انجام می‌شد، راهکارهای بسیار کمی برای رسیدن به این آرزو وجود داشت، اما امروزه با توجه به پیشرفت علم پزشکی، رسیدن به این آرزو خیلی هم غیرممکن به نظر نمی‌رسد.

 

ما در این مطلب تمامی راهکارهای تقویت مو را از ساده‌ترین راهکارهای خانگی و خوراکی تا مراجعه به پزشک و خوردن داروهای شیمیایی را برای شما لیست کرده‌ایم. شاید فکر کنید که مگر می‌شود با خوردن مقداری مواد غذایی مفید و میوه‌های موثر موهای خود را تقویت کرد؟ شاید این مسئله برای شما بسیار عجیب باشد، اما ما اینجا هستیم تا علاوه بر پاسخ دادن به سوالات در زمینه تقویت مو، به شما بگوییم که تغذیه می‌تواند نقش مهمی را در حفظ سلامت موها ایفا کند.

 

در موارد شدید که آسیب‌دیدگی موها باعث ریزش مو می‌شود، متخصصان راهکارهای درمانی دیگری را ارائه می‌کنند. در نظر داشته باشید که هر آسیب‌دیدگی مو و هر ریزش مویی به دلیل عوامل خاصی به وجود می‌آید، به همین دلیل برای در نظر گرفتن راهکارهای درمانی موثر بهتر است به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

 

اگر شما هم فکر می‌کنید که موهای سالم و پرپشت یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر زیبایی است در ادامه مطلب همراه ما باشید، تا با آگاهی از تمامی جوانب با چگونگی تقویت موها آشنا شوید و بتوانید در زمان بروز مشکل بهترین تصمیم را بگیرید و به موقع اقدام کنید.

 

بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر ریزش مو

به طور کلی افراد در طول روز حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می‌دهند که از دست دادن این تعداد تار مو، کاملا طبیعی است. چراکه رویش‌ موهای جدید بلافاصله جایگزین موهای از دست رفته می‌شود. ریزش مو زمانی اتفاق می‌افتد که موهای ریخته شده جایگزینی نداشته باشند و رویش جدید اتفاق نیفتد.

 

ریزش مو به دلیل یک یا چند مورد از عوامل زیر اتفاق می‌افتد:

 

سابقه خانوادگی (وراثت)

یکی از شایع‌ترین علل ریزش مو، تاثیر وراثت است که معمولا با افزایش سن اتفاق می‌افتد. این بیماری آلوپسی آندروژنیک یا طاسی با الگوی مردانه نامیده می‌شود که معمولا به تدریج با یک الگوی خاص رخ می‌دهد.

 

اغلب ریزش موی تحت تاثیر وراثت، نسبت به راهکارهای تقویت مو مقاومت نشان می‌دهد. این الگو با کاهش خط رویش مو و ایجاد طاسی در مردان و نازک شدن موها در امتداد تاج سر در زنان تشخیص داده می‌شود.

محلول ضد ریزش مو

ریزش موی ارثی

 

تغییرات هورمونی و شرایط پزشکی

شرایط مختلفی ممکن است باعث ریزش موی دائم یا موقت شود؛ تغییرات هورمونی از دیگر عوامل موثر است. تغییرات هورمونی به دلیل بارداری، زایمان، یائسگی و مشکلات تیروئید از جمله مواردی هستند که هورمون‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند

درمان خانگی ریزش مو

موهای زیبا و پرپشت یکی از معیارهای زیبایی ظاهری برای خانم‌ها و آقایان است. به همین دلیل خیلی از افراد نگران ریزش مو هستند و سعی می‌کنند راه‌های مختلفی را برای رفع آن انجام دهند. برای کسانی که ترجیح می‌دهند از داروهای شیمیایی استفاده نکنند، روش‌های جایگزین و مناسبی وجود دارد. به عنوان نمونه انواع درمان‌های خانگی و درمان‌های گیاهی می‌تواند در قطع ریزش مو موثر باشد. در این مطلب شما را با درمان خانگی ریزش موی کودکان و بزرگسالان آشنا می‌کنیم.

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک BIOFOL

محلول ضد ریزش مو و رشد مو (تونیک ضد ریزش مو شوک) biofol (سرم درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا) (۱ عدد محلول ۱۹ میلی لیتر)، معرفی ویژگی ها:

 

محلول ضد ریزش مو

قطع فوری و دائمی ریزش مو حتی ارثی و زنتیکی

درمان انواع الگوهای ریزش مو

ضد پیری و رشد مجدد مو

ضخیم شدن ساقه مو

رشد مجدد مو

تونیک مو ضد ریزش رشد مجدد مو و افزایش سرعت رشد مو

تقویت ساقه مو و پرپشت شدن آن

تقویت کننده تارهای آسیب دیده مو

پرپشت کننده و ضخیم کننده تارهای نازک مو

کراتینه طبیعی مو

 

درمان خانگی و طبیعی ریزش مو با ماساژ دادن مو

یکی از اقدامات موثر برای تحریک رشد مو ماساژ دادن کف سر و محل رویش موها است. این کار باعث می‌شود رشد و ضخامت مو در سلول‌های پاپیلای پوستی افزایش یابد. وقتی شما چند بار در روز این کار را در آرامش و بدون اضطراب انجام دهید می‌توانید شاهد اثرات مثبت آن در کاهش ریزش مو و افزایش رویش موهای جدید باشید.

تونیک ضد ریزش مو

روش های جلوگیری از ریزش مو

 

درمان خانگی قوی ریزش مو با تغذیه

یکی از علت‌های ریزش مو بر اثر کمبودهای تغذیه‌ای است. ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری که برای سلامت مو و پیشگیری از ریزش مو اهمیت دارد شامل موارد زیر است:

 

ویتامین‌های گروه B و آهن

کمبود ویتامین‌های گروه ب و آهن موجب ریزش مو مخصوصاً در خانم‌ها می‌شود. زیرا دوره‌های عادت ماهیانه در خانم‌ها موجب از دست رفتن مقادیر بالایی از آهن می‌شود. بنابراین مصرف غذاهای سرشار از آهن برای درمان خانگی ریزش مو در زنان بسیار ضروری است. این غذاها شامل گوشت قرمز، ماهی و سبزیجات و مغزها است. استفاده از مکمل‌های آهن هم می‌تواند درمان ریزش مو زنان باشد. اما باید قبل از مصرف حتماً با دکتر تغذیه مشورت کنید.

 

مکمل امگا۳

اسیدهای چرب امگا ۳ نوعی از مواد مغذی است که در تامین سلامت بدن تاثیر گذار است. سلامت مو نیز با مقادیر قابل توجه از امگا ۳ تامین می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود برای درمان ریزش مو غذاهای حاوی امگا ۳ مانند کانولا و روغن بذر کتان، ماهی و غذاهای دریایی باید در رژیم غذایی گنجانده شود.

 

زینک

ماده‌ی معدنی زینک یا روی یکی از عناصر ضروری سلامت مو است که باید درژیم غذایی افراد مبتلا به ریزش مو گنجانده شود. منابع غذایی زینک شامل گوشت، تخم مرغ، عدس، جو دوسر، آجیل سویا، بادام هندی، گوشت گوساله است. اما در صورت نیاز می‌توان از مکمل‌های روی استفاده کرد.

 

سایت پذیرش ۲۴ یک پلتفورم آنلاین است که با استفاده از آن می‌توانید با پزشک آنلاین به صورت متنی یا اینترنتی در تماس باشید و سوالات خود را در مورد علت‌های ریزش مو بپرسید. علاوه بر دسترسی به سایت می‌توانید اپلیکیشن پذیرش ۲۴ را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و از آن به راحتی استفاده کنید.

 

 

 

درمان خانگی قطع ریزش مو با اقدامات فردی

عوامل مختلفی در ریزش مو تاثیرگذار است. بیماری‌های مانند لوپوس، آلوپسی یا ریزش موی سکه‌ای، اختلالات هورمونی، شیمی درمانی، عفونت موجب ریزش مو می‌شود. اما طب سنتی برای هر کدام از این انواع ریزش مو راهکاری را در نظر دارد که می‌تواند موجب تقویت مو و رشد مجدد آن‌ها شود.

 

توصیه‌های کاربردی در طب سنتی وجود دارد که مبتلایان به انواع ریزش مو می‌توانند از آن به عنوان درمان استفاده کنند. این توصیه شامل اقدامات فردی زیر است.

 

متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند برای شستن موها در حمام حتماً روی زمین بنشینید و در حالت ایستاده موها را نشویید.

استفاده از شوینده‌های شیمیایی مانند شامپو، ماسک، نرم کننده به طور دائمی برای موها آسیب‌رسان هستند. بنابراین توصیه می‌شود گاهی از ترکیباتی مانند حنا، سدر و شوینده‌ها و صابون‌های بدون مواد قلیایی استفاده شود.

ورزش و فعالیت بدنی موجب گردش خون منظم در بدن می‌شود. بنابراین سموم از بدن دفع می‌شود و موهای جدید و قوی جایگزین موهای قبلی می‌شود.

شانه کردن موها باید آرام و با شانه‌ی مناسب باشد.

از شانه زدن موهای خیس داخل حمام یا موهای نم‌دار بپرهیزید. موها را با حوله و بدون استفاده از وسایلی مانند سشوار و اتو مو خشک کنید و سپس به آرامی شانه بزنید.

از ماسک‌های طبیعی استفاده کنید. به عنوان نمونه ماسک تخم مرغ، غنی از پروتئین است و می‌تواند موها را به خوبی تغذیه کند.





:: برچسب‌ها: محلول ضد ریزش مو,شامپو ضد ریزش مو, محلول ضد ریزش, سرم ضد ریزش مو ,درمان ریزش مو,شامپو ضد ریزش ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: